Het zijgevoel presentatie van een logo

door ron
13 januari 2019om 13:41u

Ontwerpers: ‘Logo Oranje Bitter heeft helemaal het zij-gevoel’

Een speciale feestdag verdient een speciaal logo. De Prins Bernhard Fanclub was de eerste die instapte: het ontwerpen van een logo voor Oranje Bitter.
Ron Jagers voor De Stadsbron in gesprek met de voorzitter van de Prins Bernhard Fanclub.

Zonder tamboer, zonder fanfare, maar hij is er wel. Het logo voor Oranje Bitter, compleet met website. De sociale media volgen nog.

Het ontwerp voor Oranje Bitter komt uit de koker van de Prins Bernhard Fanclub. Nu is dat ook niet verwonderlijk, want er is geen enkele openbare aanbesteding geweest. Niemand is uitgenodigd. Maar een clubje Amersfoorters vond het tijd om na het succesvolle Jezus Mina nu een Oranje Bitter te organiseren. En ja, de voorzitter van de Prins Bernhard Fanclub zat daarbij en ging gelijk aan de slag. Zonder te vragen.

“Oranje Bitter wordt een vrolijke meeting waar de kroning zijn koning verliest. Het is de opgewekte opvolger van Jezus Mina. Lang niet alle Amersfoorters zullen zich erin herkennen. Niet in Oranje Bitter en dus ook niet in het logo. Maar het was natuurlijk wel spekkie naar het bekkie van de voorzitter van de fanclub. Dat zult u wel begrijpen. Het klikte gelijk tussen de voorzitter en het zij-gevoel van de Oranjes. In ruil voor een simpele tekening van Rubens heb ik het beeldmerk voor deze fantastische meeting gemaakt.”

Een Rubens voor een logo? Zijn de Oranjes zo blij met u?

“Oh ja zeker. De Oranjes hebben al lang te kennen gegeven, dat de eigen belangen prevaleren boven gemeenschapszin. Prins Bernhard heeft in dat opzicht het goede voorbeeld gegeven door gelden, ingezameld voor het goede doel, te benutten voor eigen zaken. Zij zijn dan ook heel blij met de manifestie Oranje Bitter. U moet ook niet raar staan te kijken als Willem ook een sneaky preview komt nemen bij die manifestatie. Als het hem lukt om de bulldogs van het ‘wij-gevoel’ af te schudden.”

Kan iedereen het logo gebruiken?

“Nee natuurlijk niet. De Oranjes mogen het logo gebruiken. Die hebben er voor betaald. En de organisatie van Oranje Bitter. Want die hebben het logo van mij aangeboden gekregen. Maar het logo mag slechts eenmalig hier bij De Stadsbron gebruikt worden. Daarna moet er een normale vergoeding op tafel komen voor gebruik.”

Mijnheer de voorzitter, u wordt bedankt. Ik ben heel benieuwd naar uw Oranje Bitter.

Voor de lezers: u kunt de ontwikkelingen van Oranje Bitter volgen op www.oranje-bitter.nl

beeldmerk 2.png

    nog geen reacties

(maak u bekend met uw volledige naam)

opmerkingen

Steun de Stadsbron!

U steunt ons met een gift via IDeal al met een bedrag vanaf 2 euro per artikel.

Draag bij!